måndag 21 maj 2007

The AXE Effect

Jag hatar att duscha. Missförstå mig rätt, det är inte renligheten jag har svårt för. Det är konceptet. Dusch™. Först måste man klä av sig, sedan blir man blöt och måste torka sig innan man kan klä på sig igen. Omständligt.

Värst är det på gymet. Skåpen är trånga, bänkarna smala och man kan ge sig f-n på att skåpgrannen alltid kommer samtidigt som man själv behöver vara där. Skulle jag betta mina sista pengar på något, så är det skåpgrannen.

I duscharna står alla med ryggarna utåt. Utom jag. Inte för att jag har störst kuk. Utan för att jag är motvals. Alltid retar det någon.

Efter duschen är det ingen som torkar fötterna. Armhålorna, ryggen och kuken är viktiga. Men fötterna, de struntar man i. Det är vatten överallt.

Men det värsta kommer sist. Deodoranterna. Mina medmän vet inte hur man använder deodoranter. De vet inte att man inte behöver använda en hel flaska varje gång. Eller att det räcker med att man bara sprutar på sig själv. Man luktar som ett tyskt horhus när man passerar utgången.

AXE reklam verkar ha fått de flesta män att tro att de behöver deodorant för att få knulla.

Det är fel.

2 kommentarer:

Miss Ocko sa...

du frågade om jag var där.

det var jag.

publicist sa...

Re: miss ocko:

Ahh, en skåpgranne.